Wednesday, April 13, 2011

Mengenali Encik K


Siapakah Encik K? Di mana asal dia? Ke mana tujuannya?
Saya ingin tahu, anda ingin tahu, dia ingin tahu, mereka ingin tahu. Semua ingin tahu dan mengambil tahu tentang Encik K.
Mengapa mereka ingin tahu? Mungkin kerana encik K ini adalah Kontroversi.
Tapi tiada siapa yang tahu.
Pada pagi yang agak bosan dan sejuk di sudut bilik itu. Bilik ilmiah. Saya sempat berbual dengan Encik K. Perbualan kami pendek sahaja. Topik nya pun tak berapa serius. Jadi begini lah perbualan kami.
Saya: k, saya perlu tahu tentang awak, nak letak dlm blog doh..
K: alaaa..ko mcm tia kenal sa pula, p men jauh2, wat sendiri tu pandangan..
Saya terdiam sejenak dan bermonolog, ala kedekut tul mau kongsi sal dia.
Saya: auk meh nti kenya (ok la lau gitu)
Jadi inilah hasil pandangan dan pemerhati yang telah saya buat beberapa minggu ni.
encik K ini:
1.       Serius! suka bermain-main.
2.       Boleh menjadi ketua kampung. (tok ketua hahaha, gelakkan dia)
3.       Hensem (tp saya lagi hensem)
4.       Minat liverpool (loserpool ejaan yg btul)
5.       Tak kedekut (minta elaun sparuh pun dia bagi, hehe, gurau je)
6.       Ada semangat kepimpinan (jdi ketua lanun ja la)
7.       Lembut hatinya (nining, hahaha)
8.       Manis dan murah senyumannya (sbb sa nmpk byk semut kat m*lut dia)
9.       Sinonim dgn lagu “tanak kmpg” (i2 apa yg sa nmpk la!)
10.   Senang dibawa bincang (topik nak rompak bank, hentikan xm haha)
11.   Suka mnjdi ajk PA sistem (dj dlm rumah)
12.   Rajin (kmu pcya ka nie?)
13.   Dewasa pemikirannya (org TUA)
14.   Happy got lucky (gembira mmbwa tuah)
Tetapi ini hanyalah persepsi personal sahaja. Tidak memaparkan personaliti sebenar2nya Encik K.
Maafkanlah jika kata2 itu terlalu jujur hingga menyentuh hati kecilmu Encik K.
cendawanbulatcakap!



 



No comments:

Post a Comment